Tuesday 10 May 2016

Filled Under:

"Sepupu Saya Baru Berumur 25 Tahun, Dia Baru Meninggal Kelmarin Sebab Rahimnya...."







        Kelmarin, saya mendapat berita tentang kematian sepupu saya. Ketika dia meninggal, umur dia 25 tahun.

        Saya difahamkan, anak sulungnya baru berusia 8 bulan dan dilahirkan secara caesar. Sebelum ini saya pernah menasihatkan dia agar makan jamu atau mengambil pil perancang, takut lekat. Tetapi dia degil dan selalu kata,

        "Jarang ibu menyusu, lekat,"

        Beberapa hari kemudian, dia disahkan mengandung 9 minggu dan dalam pemerhatian d0kt0r kerana kandungannya berisik0. Tetapi usia kandungan tak panjang, dia mengalami pendarahan yang teruk, sakit yang teruk sehingga tidak sedarkan diri.

        Apabila dihantar ke h0spital, dia dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) sebelum diarahkan 0leh d0kt0r untuk terus ke bilik pembedahan.

        Selepas 5 jam, d0kt0r keluar dan memaklumkan bahawa sepupu saya sudah tiada. Subhanallah, sedih sangat dan terkilan pun ada.

        Patutlah d0kt0r dan jururawat selalu bising kalau para ibu mengandung dekat-dekat. Barulah saya faham sekarang.

        Sem0ga cerita ini b0leh dijadikan sebagai iktibar bagi kita semua. Al-fatihah untuk arwah Siti Suhaila. Sem0ga arwah tenang di sana. Amin.








0 comments:

Post a Comment