Wednesday 11 May 2016

Filled Under:

K0rang Masih Ingat Dengan PENYANYI Lagu CINTA TIGA SEGI Hazwan Yang dihukum Gantung Sampai mati??? Hah Ni Kisah Sebenarnya Yang Amat TAK DISANGKA-SANGKA....



        Kisah Sebenar Penyanyi Lagu Cinta Tiga Segi Yang Dihukum Gantung Sampai Mati | Setelah aku melakukan beberapa siasatan kat internet ni. Ada spekulasi mengatakan bahawa lagu cinta tiga segi/perangkap cinta ni dicipta 0leh arwahyarham Hazwan yang telah dihukum gantung ini salah…sebab,kalau nak dikatakan,lagu cinta tiga segi ni atau tajuk betul die perangkap cinta ni sebenarnya dah lame dah wujud kat dalam y0utube…tak percaye. K0rang siasat la sendiri…banyak vide0 yang tajuk dia cinta tiga segi / perangkap cinta tu di0rang p0st dalam masa setahun yg paling lama…tapi,cuma ade 1 vide0 je yg di p0st 11 tahun lepas.

        0kay, mari aku ceritakan secara ringkas tentang lagu ni…maksud saya…yg terasal2 punye lagu ni diciptakan 0leh siapa 0key.

        k0mp0ser : Ayie
        Penyanyi : Ayie
        Tajuk asal : Perangkap Cinta

        Lagu ini dicipta 0leh Ayie pada tahun 1998..yep 1998…dan lagu ni di hak ciptakan pada 20th March 1999. Lagu ni dah hampir 5 tahun p0pular kat Singap0re. 0leh kerana itu,ramai pendengar di Malaysia x tau sangat pasal lagu ni. Seperti dikatakan b0leh penciptanya sendiri iaitu Ayie

        Bukan tujuan saya nakkan nama disini tapi memandangkan lagu ni BARU DISEBARKAN DI MALAYSIA selepas hampir 5thn p0pular di singap0re,saya terpaksalah membuat penerangan sekali lagi disini bahawa memang saya AYIE yg mencipta lagu ni. Dan memandangkan saya mempunyai HAKCIPTA YG SAH di C0MPASS SINGAP0RE,saya b0leh dgn suke hati mak bapak saya SUE sesiapa saja yg mengeluarkan lagu ni TANPA IZIN dari saya.

        Nada agak marah bukan, kita teruskan kisah lagu ni.

        Yang sedang hangat diperkatakan 0rang sekarang yang lagu ni dinyanyikan 0leh Hazwan yg dah dihukum gantung. Sebenarnya, Ayie sendiri tak berapa kenal dengan si Hazwan itu sebenar. Dikatakan,Hazwan mintak permintaan terakhir sebelum dihukum gantung utk nyanyikan lagu perangkap cinta ni. Dia dihukum gantung sebab dah bunuh se0rang lelaki yang rampas teman wanitanya.(ex b0yfriend teman wanita Hazwan). dan lagi satu kisah vide0 perempuan yg dibelasah beramai2(dikatakan vide0 pembunuhan yang dilakukan Hazwan secara beramai-ramai) tu p0n x de kene mengena dengan lagu ni…search vide0 ni kat y0utube H0N0R KILLING – IRAQI GIRL ST0NED T0 DEATH.

        Dan lagu perangkap cinta yang versi r0ck itu yang dikatakan dinyanyikan 0leh kumpulan Strategy tu sebenarnya x betul p0n…Ayie sendiri mengatakan yg lagu perangkap cinta versi r0ck tu di buat 0leh kawan die menggunakan k0mputer…(haha…patut la bunyi sm00th semacam) k0rang ni semua kene tipu bulat-bulat kan…termasuk aku jugak pada mulanya.

        Any way, mari kita sama2 perbetulkan keadaan…kesianla kat pencipta lagu ni(Ayie)..die cipta penat2 lagu ni,sedap pulak tu…nak dikatakan 0rang lain plk yang nyanyi…banduan pulak tu…i s0rry 2 say…tapi,kalau betul ade kisah Hazwan tu,mari kita sama2 sedekahkan al-fatihah kat beliau…x baik memperkatakan kat 0rang yang telah tiada.

        Kepada peminat lagu ni,ini lah kisah sebenar disebalik lagu perangkap cinta ni…kalau k0rang ade kemusykilan atau apa-apa lagi yang masih membelenggu fikiran anda semua, pergi sahaja ke laman Y0uTube dan cari Perangkap Cinta






0 comments:

Post a Comment